Esther Baltzer

Sports performance coach, personlig træner og løbeinstruktør

Esther er en passioneret løber, der brænder for at undervise og udvikle andre i løb. Derfor stiftede hun Løbe-Skolen i 2013. Esther har undervist i sport de sidste 10 år og ved, hvordan man motiverer og skaber rammer for, at alle kan udvikle sig på tværs af niveauer.

Esther tager udgangspunkt i kroppens nuværende kapacitet og bygger videre på den ved at fastlægge den enkeltes form og arbejde derfra mod de ønskede resultater.

“Det handler om at elske og bruge det man har. Jeg stræber ikke efter at blive den hurtigste, men efter at blive den bedste udgave af mig selv”, siger Esther.

Bedste løbeoplevelse

“At gennemføre mit første halvmarathon og at finde ud af, at jeg kunne løbe forholdsvis hurtigt af en kvindelig motionist at være. Derudover er det at lære at elske løb, da det har givet mig en fantastisk frihed, smukke naturoplevelser og mental styrke.”

“Jeg elsker, at jeg kan have løb med overalt. Løbeskoene har altid en plads i rejsetasken – hvad enten det er en hyggeferie, forretning eller et løb man skal til.”

Esthers resultater

  • 5 km: 19.58
  • 10 km: 41.28
  • Halvmarathon: 1.31.52
  • Marathon: 3.28.22
  • Styrke 50%
  • Mobilitet 80%
  • Kondition 90%
  • Fart 67%
  • Udholdenhed 82%
  • Kost 33%
  • Vægttab 60%
  • Koordination 40%

Jesper Mølgård

Løbeinstruktør og personlig træner

  • Styrke 50%
  • Mobilitet 80%
  • Kondition 90%
  • Fart 67%
  • Udholdenhed 82%
  • Kost 33%
  • Vægttab 60%
  • Koordination 40%

Jesper er tidligere mellemdistanceløber på det danske ungdomslandshold og har “på sine gamle dage” gået trænervejen, hvor fokus og interessen for løb har været i højsædet.

Jesper er en dygtig formidler og elsker at viderebringe sin viden fra idræt på eliteniveau, til “almindelig mennesker”. Jesper er bl.a bachelor i Idræt og har i mange år været løbetræner i Aarhus 1900, hvor han som kraftcentertræner, har været med til at træne løbere på landsholdniveau.

Jesper har i mange år trænet mennesker i udendørstræning, hvor fokus ud over yndlingsemnerne; “løbeteknik” og “styrketræning for løbere” er på sjov og alsidig træning, hvor man går fra træningen med sved på panden og et smil på læben.

Bedste løbeoplevelse

Som ung var det at vinde DM på 1500m og 3000m, men som voksen har det været at kunne deltage i motionsløb uden at bekymre sig om placering og tider, men bare om at nyde det at løbe.

Jespers resultater:

5 km: 16.44,85
Halvmarathon: 1.16,45

Basis

  • Løbetest af din nuværende form
  • Løbestilsanalyse
  • Analyse af dine tempi og hvordan du træner dine tempi
  • Styrketræning for løbere
  • Inspiration til intervaltræning

Pace og løbestil

  • Forbedring af din løbekapasitet
  • Forbedring af din løbeteknik
  • Fokus på syregrænse og hvordan den flyttes
  • Test
  • Hvad er dine tempi og hvordan træner du efter dem
  • Hvordan bruger du intervaller og hvilke er effektive for dig.

Hurtigere 5K

  • sætte fart på dit løb
  • finde dit ekstra gear
  • forbedre din løbeøkonomi
  • gøre dig hurtigere på en 5 kilometer
  • lære, hvordan du undgår skader

Marathon

  • Sådan opbygger du din træning til marathon
  • Sådan forbedrer du dit marathontempo
  • Styrketræning for marathonløbere
  • Skades forebyggelse
  • Lange intervaltræninger
  • Væsketræning og kost i forbindelse med marathon løb
  • Mulighed for køb af individuelt løbeprogram

Nyheder fra bloggen

Seneste nyt fra min blog

Pin It on Pinterest